Dietetyczna nutella

Składniki:

  • małe awokado,
  • duża płaska łyżka miodu naturalnego,
  • duża płaska łyżka naturalnego kakao,
  • 10 rozgniecionych orzechów laskowych (+opcjonalnie żurawina/rodzynki).

Przygotowanie:

Miąższ awokado łączymy z miodem i kakao. Najpierw rozgniatamy widelcem, potem wszystko dokładnie mieszamy, dodajemy rozgniecione orzechy laskowe (można również wrzucić kilka żurawin bądź rodzynek). Ponownie mieszamy i gotowe.

Podajemy z ciemnym pieczywem.

Smacznego, zdrowego !

Awokado klasyfikowane jest jako superfood, nie bez powodu mówi się o nim "masło boga". Zawiera kwasy tłuszczowe jednonienasycone. Jest źródłem witaminy E, potasu, magnezu, witaminy C oraz witamin z grupy B: B2 i B6. Co ważne, skutecznie obniża poziom cholesterolu.

Kakao natomiast jest bogatym źródłem magnezu, wapnia, chromu, żelaza, manganu i cynku. Świetnie wpływa na samopoczucie i koncentrację, redukuje stres i wyczerpanie.

Orzechy laskowe są źródłem witaminy E, która uważana jest za źródło młodości. Zawierają kwas foliowy, witaminy z grupy B , witaminę PP. Polecane są osobom wyczerpanym nerwowo, cierpiącym na osłabienie i bezsenność. 

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Najlepsze orzechy na utratę wagi Wegańskie ciasteczka Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Brownie z batatem i rodzynkami 6 przepisów na odchudzające sałatki Mocno wędzony pasztet z kaszą jaglaną, kiszoną kapustą i grzybami Niezdrowe skutki jedzenia zdrowej żywności Co jeść przed i po treningu? Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Razem czy osobno? Dowiedz się, jakie produkty powinniśmy jeść razem, a których połączeń lepiej unikać Tych produktów nie jedz przed treningiem Bananowy chleb Dietetyczna chałwa w 10 minut Smaczne i odchudzające przekąski Oryginalne przepisy na zdrową kolację Dietetyczna domowa czekolada bez mleka Niedocenione superfoods, które skutecznie wpomogą utratę wagi Kilka rad jak radzić sobie z zakwaszeniem organizmu Zdrowe zamienniki niezdrowych produktów Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Tańsze alternatywy dla superproduktów Jak przygotować domowy izotonik?

Popularne w tym tygodniu:

Fit ciasto marchewkowe AWOKADO egzotyczny cud zdrowia ! Sok pomidorowy - składniki odżywcze, właściwości odchudzające, właściwości upiększające Śniadanie na przywrócenie równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie, czyli JAGLANKA w roli głównej Śniadanie, dzięki któremu zjesz na obiad 30 proc. mniej Najlepsze orzechy na utratę wagi Gorąca woda – najtańszy lek świata Zdrowe desery Ewy Chodakowskiej bez mleka zwierzęcego i jego pochodnych Rabarbar- czy warto go jeść ? Właściwości maślanki Domowe pralinki Smoothie - sposób na zdrowie?