Dietetyczna nutella

Składniki:

  • małe awokado,
  • duża płaska łyżka miodu naturalnego,
  • duża płaska łyżka naturalnego kakao,
  • 10 rozgniecionych orzechów laskowych (+opcjonalnie żurawina/rodzynki).

Przygotowanie:

Miąższ awokado łączymy z miodem i kakao. Najpierw rozgniatamy widelcem, potem wszystko dokładnie mieszamy, dodajemy rozgniecione orzechy laskowe (można również wrzucić kilka żurawin bądź rodzynek). Ponownie mieszamy i gotowe.

Podajemy z ciemnym pieczywem.

Smacznego, zdrowego !

Awokado klasyfikowane jest jako superfood, nie bez powodu mówi się o nim "masło boga". Zawiera kwasy tłuszczowe jednonienasycone. Jest źródłem witaminy E, potasu, magnezu, witaminy C oraz witamin z grupy B: B2 i B6. Co ważne, skutecznie obniża poziom cholesterolu.

Kakao natomiast jest bogatym źródłem magnezu, wapnia, chromu, żelaza, manganu i cynku. Świetnie wpływa na samopoczucie i koncentrację, redukuje stres i wyczerpanie.

Orzechy laskowe są źródłem witaminy E, która uważana jest za źródło młodości. Zawierają kwas foliowy, witaminy z grupy B , witaminę PP. Polecane są osobom wyczerpanym nerwowo, cierpiącym na osłabienie i bezsenność. 

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Sernik z kaszy bulgur 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Tych produktów nie jedz przed treningiem Najlepsze orzechy na utratę wagi Wegańskie ciasteczka Brownie z batatem i rodzynkami Mocno wędzony pasztet z kaszą jaglaną, kiszoną kapustą i grzybami Niezdrowe skutki jedzenia zdrowej żywności Co jeść przed i po treningu? Razem czy osobno? Dowiedz się, jakie produkty powinniśmy jeść razem, a których połączeń lepiej unikać Bananowy chleb Dietetyczna chałwa w 10 minut Smaczne i odchudzające przekąski Oryginalne przepisy na zdrową kolację Dietetyczna domowa czekolada bez mleka Niedocenione superfoods, które skutecznie wpomogą utratę wagi Zdrowe zamienniki niezdrowych produktów Tańsze alternatywy dla superproduktów

Popularne w tym tygodniu:

Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto z masła orzechowego FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej 6 przepisów na odchudzające sałatki Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Sałatka na lunch z 4 składników, która syci aż do kolacji Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Przepis na białkowe ciastka orzechowe bez pieczenia Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Jadłospis dzienny dla osób, które chcą „jeść czysto” Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz